Blogg
  • Forside
2016
08
24

Enkel test med grepsstyrke!

Neste helg – 3.september, stiller PT Jessica og PT Chris sammen med en gruppe av sine kunder til start i hinderbaneløpet TOUGHEST OSLO. I den forbindelsen har vi trent mer spesifikt på nettopp GREPSSTYRKE.

En enkel test du kan gjøre, som avgjør hvordan du burde trene den dagen, er å henge så lenge du klarer i et stativ.

Slik gjør du:

  • Ta et godt grep i stativet og heng så lenge du klarer, husk å ta tiden!
  • Heng 3 ganger.
  • Pluss sammen tidene og del de på 3 for å finne gjennomsnitttstiden.

Hang du kort tid, kan det være et tegn på at du er sliten og bør heller ha en lett styrkeøkt.

Hang du lenge, er du uthvilt og i god form og kan gjerne ta en tyngre styrkeøkt (Da plukker du opp mobilen og ringer Team PT for booking av time, så får du teste tunge vekter og perse :) )

IMG_2593

HUSK! Om du henger kortere den ene dagen enn den forrige, betyr det ikke at du blir svakere i grepsstyrken din. Som med alt annet trening, så er det progresjon over tid som er viktig! Klarer du over tid å henge lengre og lengre for hver gang, er det et godt tegn på at du blir sterkere.

Ønsker deg en sporty onsdag videre!

Kommenter
0