Blogg
  • Forside
2016
12
13

Fisk i speltrull

Dette er en veldig god rett som nesten har danket ut tacoen hjemme hos enæringsspesialisten Miriam. Og det beste av alt, det er fisk! Mettende, sunn og næringsrik rett som er veldig rask å lage. Du kan også varme opp speltlomper, men pass på å ikke steke de så lenge at de knekker.

fiskispeltlompe2

Dette trenger du:

Speltlompe (her er mengde med tanke på 2 lomper/1 person)
Stekt laks elle rørret 1 filet til 2 lomper)
Kindney beans (ca ½ beger til 2 lomper)
Mais (usukret)
Brokkoli (ca 5 buketter)
Cottagecheese (ca 2ss per lompe)
Avocado ( ca ½ til 2 lomper)

 

Slik gjør du det:

Stek fisken i stekepanne (la den gjerne trekke litt under lokk slik at den blir saftig) med sitron og/eller sitronpepper. Når fisken er gjennomvarm kan du lett frese opp kidney beans og brokkoli i samme panne. Ikke for lenge, vi vil ha de sprø og crispy!

Fordel mais, avocado, fisk, brokkoli og kidney beans på en lompe, slik som på bildet over. Rett før servering legger du på cottage cheese slik at den ikke blir bløt av varmen fra fisken.

Nyt!

 

depositphotos_2500906_lc

Hvorfor laks eller ørret?

Fet fisk inneholder mer av de fettløselige vitaminene – vitamin D som er viktig å dekke behovet av, spesielt nå i vintermørket. Nå som solen ikke viser mye tilstedeværelse, trenger vi å skaffe vitamin D fra andre kilder. Vitamin D holder immunforsvaret sterkt og er godt for din helse!

Hilsen Miriam og resten av Teamet :)

Miriam

Kommenter
0