Blogg
  • Forside
2016
01
18

Fisk som pålegg – piffer opp en hver skive!

Hei og god mandag!

En liten hilsen fra ernæringsfysiologen vår Miriam, som skriver “Jeg tenkte bare å dele denne godbiten med dere, og håper dere blir inspirert”! Det hun kan friste oss med i dag, er innbydende matpakke- tips, nemlig å bruke fisk som pålegg. Hvorfor?

Fisk er en god kilde til omega 3, både som middag og pålegg. Omega 3 er en essensiell fettsyre som er bra for deg og ditt immunforsvar! En essensiell fettsyre produserer ikke kroppen selv og det er derfor veldig viktig at vi tilfører den i kosten.

Derfor anbefaler man gjerne å ta tilskudd i form av tran, og inkludere 2-3 fiskemiddager i uken.

fisk2

Skal du unne deg en ekstra god start på dagen, er røkt laks med paprika og «Philadelphia ost light». Veldig godt på både knekkebrød og brødskiven, så får du en dose fullkorn med på kjøpet. Perfekt!

100g røkt laks inneholder ca2,3g Omega 3 og hele 23,2g protein!

Har du ikke røkt laks tilstede,  kan du bruke andre gode fiskeprodukter! Fiskepudding, fiskekaker og makrell i tomat, egner seg bra på brødskiven.

Ha en super mandag videre! Hilsen Miriam og Teamet :)

Miriam

Kommenter
0