Blogg
  • Forside
2017
02
20

Hakk opp – spar tid!

Nøkkelen til sunne middager er planlegging. Her skal du få et enkelt tips til hvordan du enkelt kan inkludere grønnsaker til alle middager!

Finn grønnsaker du liker, som familien liker og som egner seg til å hakkes opp for så å holde seg ok hele uken. Her har Miriam benyttet 3 favoritter som fint kan stå ferdig kuttet i kjøleskapet. Hver mandag handles det inn grønnsaker for uken som kan benyttes til middagene.

hakkopp1

I denne omgang er det benyttet brokkoli, gulrot og rødløk. Skrell og hakk opp i fine biter. Fordel i beholdere og glassboller som du kan sette i kjøleskap. Dette er innbydende, veldig enkelt og gjør at terskelen til å slenge noen grønnsaker i suppen, lunsjboksen eller sammen med kjøttet i stekepannen er kortere!

Gulerøtter er en stor favoritt, og ferdig oppskåret gulerøtter går unna som knask!

hakkopp2

Dette øker inntaker av vitaminer, mineraler og fiber i måltidene og gjør middagene enda raskere å tilberede!

 

Med alt forberedt og gjort klart er det ikke noe problem å lage sunn mat på kort tid :)

Ha en sporty dag videre – hilsen Miriam og resten av Teamet!

Miriam

Kommenter
0