Blogg
  • Forside
2016
02
08

Kjenner du igjen denne tallerkenen?

 

Kjenner du deg igjen i dette knekkebrødet? Sliter du med matlysten? Skulle du ønske deg mer inspirasjon?

Hvis du synes denne tallerkenen ligner på din egen frokost? Bla nedover!

Her ser du et vanlig rug knekkebrød med et par osteskiver – en kilde til fiber og kalsium. Men hva med en ordentlig god proteinkilde? (Selv om ost er basert på animalske melkeprotein, kan man også finne gode proteinkilder i for eksempel kokt skinke, kokt egg eller soya. En rekke ulike proteinkilder i måltidet gir økt proteinkvalitet på måltidet.)

Hva med litt c- vitamin?

knekke 2.0

Her er det samme knekkebrødet, men med kokt skinke og deilig cherry tomat! Så enkelt og så mye mer energi i frokosten!

Så små enkle tiltak, gjør din frokost mye bedre! Spis gjerne 2-3 av disse, og du er klar for dagen! Kanskje dette holder deg unna småspisingen før lunsj også. Mer GOD energi i maten gjør at kroppen ikke går like fort tom og lengter etter litt sukker.

Sliter du med matlysten om morgenen? Kanskje noen små detaljer som tomat, paprika, squash eller avokado vil gjøre måltidet mer attraktiv og sunnere!

Mer skal ikke til! Hilsen Miriam og resten av Teamet :)

Miriam

Kommenter
0