Blogg
  • Forside
2017
01
09

Mer grønt!

Før jul ga ernæringsspesialisten Miriam dere noen enkle metoder for hvordan spise sunnere i 2017. Nå skal hun gå enda mer konkret inn på de ulike tipsene!

Først ut er hvordan spise mer grønt i hverdagen!

Dette er egentlig ikke veldig komplisert, det meste handler om å fysisk kjøpe bananen eller gulerota i butikken og putte det i veska før jobb, skole eller trening.

antioksidant2

Tilgjengelighet og forberedelser!

Tenk at kjøleskapet alltid skal ha litt farge –  TILGJENGLIHET er nøkkelordet.

Ta med deg litt grønnsaker som du kan bruke til middager utover uken og frukt til lunsjen, treningen, snacks eller kvelds.

Kjøp for eksempel brokkoli, kålrot og gulrot – ta 20. min på en søndag til hakking og skrelling. Legg den ferdige blandingen i en boks – gjerne med lokk!

advokadosalat

Grønnsakene kan du wokke lett i pannen til middagen, slenge i grønnsakssuppa eller bake i ovnen. Kalde, sprø og friske gulerøtter blir alltid med i matboksen til lunsjen. Dette kan du benytte hele uken! Raskt og enkelt!

Noe jeg kjøper flere ganger i uken er bananer, de liker jeg friske. Jeg kjøper ikke flere enn jeg trenger, men spiser ca. 1 hver dag i bilen på vei hjem når sulten melder seg!

mergront3

Påleggsgrønnsaker!
Jeg har alltid 2 eller 3 valgmuligheter i speltlompa, på brødskiven eller til knekkebrødet. Akkurat nå er det agurk, tomat og rød paprika som dominerer.

 

Ha dette i bakhodet neste gang du handler, så er mye gjort.

Vi ønsker dere en super start på uka! Hilsen Miriam og resten av Teamet :)

Miriam

Kommenter
0