Blogg
  • Forside
2016
10
10

Middagstips: Spagetti med grønnsaker

En spagetti og kjøttdeig rett kan enkelt friskes opp med det riktige tilbehøret. Lag en god porsjon slik at du har lunsj dagen etter.

Bytt ut den hvite næringsfattige pastaen ut med for eksempel en fullkornspasta for å øke fiberinntaket i kostholdet. Benytt helst kyllingkjøttdeig, svinekjøttdeig men også noen ganger karbonadedeig. Ha oppi friske grønnsaker og belgfrukter i blandingen – alle grønnsaker kan brukes!

Her er det tatt i bruk (dette var til 2 pers):

  • Brokkolibuketter (ca en halv brokkoli)
  • Gulrot(1-2stk)
  • Løk(1/2)
  • Kikerter(1 boks, type øko)
  • Hakkede tomater på boks (ikke tomatsaus, men rene hermetiserte tomater, 1 boks, type øko)

Grønnsakene stekes på slutten sammen med kjøttet i pannen. Rør inn de hakkede tomatene.

spagetti2

spagetti1

Passer perfekt som mettende lunsj dagen etter! Billig mat, med mye fiber og vitaminer!

Ha en super mandag – hilsen Miriam og Teamet 😉

Miriam

Kommenter
0