Blogg
  • Forside
2015
12
07

Miriams tips til kveldsmat – DEL 1

Fremover vil Miriam dele noen enkle og fine småretter med dere. Disse fungerer flott som både frokost, lunsj, kvelds og mellommåltid!

Første retten ut er kanskje et mer kreativt alternativ til den vanlige havregrøten!

  • Lettkokte havregryn
  • Eple
  • Banan
  • Kokt vann med noen dråper lime.

kveldsmat

Personlig liker hun denne som en «pang start» frokost med mye energi og havregryn som gjør henne god og mett lenger.

Denne er også fin som et kveldsmåltid når «søtsuget» og småsulten kommer krypende utover kvelden.

Havregryn inneholder betaglukaner som har en positiv innvirkning på blodsukkeret. Et stabilt blodsukker vil ikke gi deg de veldig store blodsukkerfallene mellom måltidene slik at du plutselig blir veldig sulten.

Husk at grynene vil svelle litt når du tilsetter vann, la de derfor gjøre dette før du spiser.

 

Neste mandag poster hun et nytt tips. Håper dette var til inspirasjon!

PS! Ønsker du veiledning i kosthold og ernæring? Sen en mail til Miriam da vel, miriam@teampt.no, så kontakter hun deg :)

Miriam

 

Kommenter
0