Blogg
  • Forside
2016
07
06

Officeyoga

Hvis du sitter i en kontorstol i flere timer i løpet av en arbeidsuke, og kjenner det på kroppen, så ta en titt på bildet nedenfor.

Sal, som det heter i Yin Yoga, er en utrolig asana som bidrar til å presse tilbake bekken i riktig posisjon. Siden vi sitter så mye som vi gjør så har bekkenet nemlig en tendens til å “vippe” litt bakover. Vi sitter betraktelig flere timer på rumpa vår enn det vi gjør på å stå og gå!

Langt ifra alle vil komme ned eller ligge komfortabelt i denne posisjonen, det avhenger delvis av fleksibiliteten i ryggen, forsiden av lårene, og hvor åpen du er i brystet og skuldrene. Plasser en pute eller bygg opp med pledd og blokker i ryggen eller mellom knærne. Du kan også ta ett bein om gangen, noe som er lettere.

Start med 30-60 sekunder, og deretter opp til mer enn 4 minutter, ettersom hvordan det føles. Bruk pusten din til å slappe av i den endelige posisjonen. Armene må absolutt ikke være over hodet, men kan ligge langs sidene eller støttes opp med puter.

3242791f6d38268d592f45868a42527d-1895994-11-1459340908349

 

Publisert her på bloggen etter tillatelse av Catarina, som jobber som yoga instruktør på Team PT Fredrikstad. Du kan lese mer på hennes blogg, www.novoyoga.blogg.no!

Kommenter
0