Blogg
  • Forside
2016
08
01

Reboot på kjøkkenet

1. august – de fleste er ferdig med ferie og er tilbake til hverdagen. Etter feriens utskeielse og late dager ønsker de fleste å komme tilbake til sunnere vaner.

Ved å innføre 1 sunn vane hver uke i august, vil du få en sunnere hverdag ut året! Hvordan? ENKELT!

1. UKEN – KUTT UT SUKKER: På tide å legge vekk søtsakene. Gå igjennom kjøkkenskapene, fryser og kjøleskap, og bli kvitt sukkerbombene. Hold deg unna matvarer med sukker de fleste dagene i uka, du kan unne deg noen ruter sjokolade eller en liten dessert på lørdag.

2. UKEN – MER FRUKT OG GRØNT: Spis litt mer frukt og grønt til hvert eneste måltid. Friske bær til musliblandingen, skiver av advokado på brødskiven, gulrøtter i kjøttbollene. Det finnes mange kreative måter å få sniket inn, det finnes mye inspirasjon å hente på nettet og sosiale medier.

3. UKEN – DRIKK VANN: Bytt ut saft, brus og kaffe til vann. Du kan begynne litt pent med å bytte ut en kopp kaffe med et glass vann, eller alltid drikke noen slurker med vann før annen drikke.

4.UKEN – MER RENE RÅVARER: Bytt ut hel- og halvfabrikata til mer rene råvarer. Rene kjøtt- og fiskefileter, meieriprodukter naturell, fersk frukt og grønnsaker. Tommerfingerregel 1 og 2: Spis mat som enten har hatt et ansikt eller grodd opp av bakken (pølser har ikke hatt et ansikt), og ingredienslisten er lang eller inneholder ting du ikke forstår hva er – dropp det!

 

Fokuser på å endre en vane om gangen hver uke, og før du veit ordet av det – i slutten har du innført 4 nye sunne vaner!

 

 

Ha en super mandag videre!

Bildet er hentet fra Google.

 

Kommenter
0