Blogg
  • Forside
2016
02
01

Søtsugbekjemperen!

«Søtsuget» bare kom, her skal du motstand finne :)

Miriam kommer med supert tips til å bekjempe søtsuget når det melder seg!

Etter jakten på kreative løsninger når lysten på sukker sprer seg, har jeg konkludert med en ganske enkel løsning. Mange spør om råd til erstatning for søtsaker og det finnes faktisk noen søte alternativer som ikke koster mye.

Jeg faller alltid tilbake på frukt og yoghurt. Frukt inneholder et bedre alternativ til sukker, nemlig fruktsukker. Produkter som sjokolade, smågodt og brus inneholder som regel rørsukker eller bordsukker. Denne sukkertypen har en ugunstig påvirkning på blodsukkerstigningen i store mengder, og skyter raskt i været. Dette er noe man helst vil unngå av helsemessige årsaker.

Dette gjør du:

  1. 1 beger naturell eller vanilje yoghurt legges i fryseren til den får en kald og frisk konsistens.
  2. Skjær opp frukt og bær i biter, som jordbær, eple, banan, ananas, mango, blåbær eller bringebær. Her har jeg brukt appelsin og jordbær, en flott kombinasjon av søtt og syrlig.
  3. Porsjoner alt i en bolle og nyt!

Denne godbiten inneholder alternative sukkerarter som er litt bedre for kroppen din, kalsium fra yoghurt og vitaminer fra frukten (f.eks. vitamin C) – perfekt i forkjølelses sesongen.

Her ser jeg ingen grunn til å dra frem sjokoladen!

Ha en fin Mandag! Hilsen Miriam og Teamet :)

Miriam

Kommenter
0