Blogg
  • Forside
2017
04
17

Stekt torsk med kikerter

Vi håper du har hatt en super påske, passe avslappende og passe aktiv, slik at du har fått slappet av og ladet batteriene. Etter mye påskesnop og god mat, er det godt å starte uken litt friskt med en sunn og proteinrik middag! Her kommer en oppskrift som gir deg muligheten til å øke inntaket av fisk i hverdagen og samtidig øke proteinkvaliteten i måltidet. Samtidig er den veldig rask å lage.

 

Dette trenger du:

Ca. 400g (en stor boks til 2 pers)
Torskefilet (ca. 150- 200g per pers)
1 stk. purre eller en bundt vårløk
2 gulerøtter
Vita hjerte’Go stekesmør

 

Slik gjør du det:

Stek fisken i stekepanne, gjerne med en plantebasert olje eller margarin.
når fisken er ferdig kan du la den hvile mens du rister kikerter i pannen (skyll de godt før du tar de i bruk). Når kikertene begynner å bli brune og fine legger du i purre og gulrot. Vend inn 1-2 ss lett creme fraiche

 

 

stekttorsk1

Kikerter er rikt på vegetabilsk protein og torsk er en flott kilde til animalsk protein. Sammen med grønnsakene gir de et godt og fullverdig måltid. Dette er god fisk!

Frister det med dette til middag i dag? Vi håper så! Ha en super uke – hilsen Miriam og resten av Teamet :)

Miriam

Kommenter
0