Blogg
  • Forside
2016
10
31

Strimlet svin med mango!

Hei og god mandag! Miriam disker opp med en ny smaksfull middagsrett – kanskje du lar deg friste?

Dette trenger du (ca. 2 pers):

  • 1/3 hodekål
  • ½ mango
  • 1 boks kikerter (type Eco)
  • 1-2 gulerøtter400g strimlet svin
  • 2-3ss soyasaus (type redusert saltmengde)

Slik gjør du det:

Stek strimlet svinekjøtt i en god stekepanne, når kjøttet nesten er ferdig tilsetter du soyasaus, grønnsaker og kikerter. La dette dampe i pannen og trekke til seg smak.

Tilslutt skjærer du opp mango i passende biter og strør over rett før du spiser.

strimlet-svin-2

Men hvorfor så mange grønnsaker? Ved å spise flere grønnsaker, kikerter og mango inntar du kun i et måltid – både kostfiber og vitaminer. Slik kan du optimalisere ditt immunforsvar ved hjelp av vitaminer og bedre din fordøyelse ved hjelp av fiber.

Fiber bidrar til å holde god aktivitet i din tarm (ofte kalt å rense tarmen), som Miriam liker å forklare det at:

Ulike typer fiber fordøyes ikke i større grad i tarmen vår.
Men hva skal vi med disse fibrene?

Vi har bakterier i tarmen vår som skal være der, de gjøre en viktig jobb for å opprettholde ditt immunforsvar. De ufordøyelige fibrene blir mat til disse bakteriene slik at de kan gjøre jobben sin – noe som igjen gir deg en bedre tarmfunksjon.

Gå for bedre fordøyelse – spis mer grønnsaker og belgfrukter :-)

Hilsen Miriam og resten av Teamet!

Miriam

Pssst! Flere oppskrifter og tips fra Miriam kan du finne på hjemmesiden hennes – KLIKK HER!

Kommenter
0