Blogg
  • Forside
2016
04
25

Sunnere alternativ til helgemiddagen

Da er det endelig mandag igjen, enten man er forberedt på den eller ikke! Været er grått ute, men ikke la det påvirke ditt humør! Det er ny uke, nye muligheter og med potensiale for mange gode treningsøkter!

Vi håper mange har hatt en fin og avslappende helg! Ernæringsspesialisten vår Miriam tipser i dag om et sunnere alternativ til helgemiddagen. Mange har bedre tid i helgen til å lage middag, og slår gjerne til med litt ekstra å kose seg med. Man kan like mye kose seg med litt sunnere mat enn pizza og hamburgere! Bytt til fullkorn, velg magrere meieriprodukter og ha på ekstra mye grønnsaker og vipps! Friskt, sunt og næringsrikt :) Bare se her!

helgkos1

Dette trenger du:

  • Grove fullkorn pitabrød
  • Strimlet svinekjøtt
  • Mais
  • Isbergsalat
  • Tomat
  • Agurk

Dressing: Guacamole

  • 1-2 Avocado
  • Smak til med:
  • 1/3 av 1 fedd hvitløk (etter hvor mye hvitløksmak du ønsker)
  • Litt raspet parmesan
  • salt
  • pepper
  • Saften fra ½ lime

Toppes også med litt mager kesam!

Kan spises både til hverdag og fest!

GOD MANDAG, hilsen Miriam og resten av Teamet :)

Miriam

Psss! Ønsker du hjelp og veiledning med kostholdet ditt – send en epost til miriam@teampt.no – første konsultasjonen er kostnadsfri!

Kommenter
0