Blogg
  • Forside
2016
11
14

Ukens middagstips fra Miriam!

Denne uken får dere et middagstips av Miriam som fortsatt er næringsrikt, men som passer godt på travle dager. Det er kjekt å ha en rask middag middag i bakhånd før man skal videre på trening og andre aktiviteter!

rask-middag-1

Dette trenger du til ca 2 pers:

Her brukte Miriam Elgekarbonader fordi samboeren er jeger, men du kan for eksempel bruke strimlet svin som er enda magrere og også en fin kilde til protein :)

  • Ca 4 stk elgkarbonader
  • 2 stk gulerøtter
  • ca ½ brokkoli
  • 1stk løk
  • Fullkorns nudler, ca. til 1/ ½ person ( vi spiser minst nudler og mest grønnsaker! J )

Slik gjør du det:

Fres opp kjøttet i en stekepanne (her bruker jeg vita hjerte’Go stekesmør).
Når kjøttet nesten er ferdig legger jeg de hakkede grønnsakene oppi pannen med lokk over.

La alt stå med lokk i ca. 5 min. Da får du ikke ihjel kokte, men sprø og friske grønnsaker.

Kok opp fullkornsnuddlene i vann, disse er ferdig på 3-4 min.

Raskere og enklere blir det ikke! Ha en super uke – hilsen Miriam og Teamet :)

Miriam

Kommenter
0