Blogg
  • Forside
2016
02
04

Våre beste tips og råd – DEL 2!

Denne uken kommer det tips fra PT Sasha til hvordan du kan bli sterkere i hans favoritt-øvelse MARKLØFT!

For å bli sterkere i markløft kreves det mer enn å kunne løfte tungt.

1. Kjør markløft flere ganger i uken, du kan trene det så ofte som 2 til 3 ganger.
2. Det kan være lurt å variere mellom forskjellige varianter, som for eksempel strake markløft, sumo markløft og strake markløft, Tren de forskjellige variantene i løpet av uken.

  • Vanlig markløft: du står smalt og har hendene på utsiden av knærne
  • Sumo markløft: du står beit med beina, og har hendene på innsiden av knærne
  • Strake markløft – også kalt romanian dedlift: ta i utgangs pungt i samma stanc som vanlig markløft men her for du ikke lov og bøye knærne, gå så dype du kan og trekk deg opp.
    De to siste variantene skåner ryggen mer og vil gi deg en kortere løftebane. PT Sasha anbefaler deg å prøve alle de 3 variantene for å styrke opp ryggen/hofta i flere posisjoner.

3. Tren opp kapasiteten med en del sett og repetisjoner i starten. Det gjør at du får finpusset teknikken, og med det vil du kunne legge på mer vekter over tid.
4. Man kan ikke alltid trene tungt, og man kan ikke alltid trene lett. Du skal utfordre kroppen, men ikke kjøre den i grus.

Som PT Sasha pleier og si ” You don’t have to be great to start, but you have to start to be great “. Ha det alltid i bakhodet, vi ønsker deg masse lykke til!

Hilsen Teamet :)

image

Kommenter
0